|
balle
|
Posted: 23 May 2010, 20:47 |
|
| Oldschool punk |
 |
Joined: 13 Mar 2005, 02:13 Posts: 1648 Location: bærgen pønkråkk citty
|
|
|
robin_rock wrote: det smaker godt og er sånn passe næringsrikt? hva ser du etter i mat? tja, er den langreist eller kortreist f.eks? økologisk eller ikke? har de som har produsert den fått skikkelig betalt og arbeidet under ordentlige forhold? har noen måtte dø for at jeg skal bli mett? savner fortsatt gode, saklige argumenter for å spise kjøtt. Næringsargumentet holder ikke da du lett kan få i deg den næringen du trenger med vegetar/vegan-kost. Kenneth sine "argumenter" er så hinsides dumhet og full i fordommer at jeg ikke gidder svare. De får stå for sin egen regning.
http://www.myspace.com/aggressoradio
|
|
| Top |
|
 |
NaNaNa
|
Posted: 23 May 2010, 22:05 |
|
 |
| Hardcore punk |
 |
|
|
|
fordi jeg er for lat til og utdype hva jeg mente... bare glem det x D
Do not stand in the middle, go to the right or to the left.
|
|
| Top |
|
 |
balle
|
Posted: 24 May 2010, 12:33 |
|
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
robin_rock wrote: så hvis du fikk kjøttet av noboen som eier et slakteriet over gata og naboen din fikk godt betalt og dem eneste som døde var dyret, som døde smertefritt. jeg vetke helt hva du mente med økologisk, men jeg tror ikke det kom så altfor mye C02 ut av dette dyret da.. så.. DA ville du spise kjøttet? Meget mulig men ikke per dags dato. Var dette et svar på hvorfor det er OK å spise kjøtt i Norge i dag? Kom igjen, innrøm det, det finnes ikke ett eneste godt argument for kjøttspising
|
|
| Top |
|
 |
Cipther
|
Posted: 24 May 2010, 16:42 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
mhm!! det skulle jeg likt å se ballefar...  og ikkje kom med det pisspreiket pga boycott mcdonalds og regnskogen..
The Only Thing More Dangerous To The System Than An Anarchist Is A Successful Anarchist!
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 24 May 2010, 17:19 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
BOIKOTT REGNSKOGEN!
Ok, enten har dere et problem med å bla bakover i tråden eller så er dere blinde. Jeg gjetter begge. Dyr blir ikke avlivd på noe som regnes som en "human" måte hos slakteren fordi det er for dyrt, og har visst dårlig effekt på kjøttet(aner ikke hva) de foretrekker å skyte dem i hodet, eller gi dem støt. Har du, som meg, litt makabre interesser vet du at det tar lang tid å dø av elektrisitet med mindre man bruker syreholdig vann da det leder elektrisitet(dvs at alle som trodde at vann leder elektrisitet tar feil, det er syreinnholdet i vannet som avgjør hvorvidt det leder elektrisitet eller ei. Distillert(rent) vann leder derfor ikke elektrisitet. Det finnes ikke noe som heter 'å drepe noe på en human måte for å spise det'.
Dessuten er proteinene i kjøtt ekstremt vanskelig å fordøye, biff kan ligge i magen i ..alt for mange dager(og det er derfor folk som spiser mye kjøtt har dårlig ånde, det begynner å råtne). Dette gjelder selvsagt ikke Cipther fordi vikinger trenger kjøtt for stinke på ekte viking-vis.
Hvis dere virkelig vil høre sannheten, er det en fin ny greie som heter GOOGLE som jeg nettopp begynte å bruke selv. Det er topp! Masse informasjon å hente! Jeg anbefaler det virkelig.
Det er så opp til dere å avgjøre om dere syns det er greit at dyr lider for deres luksusmatvaner, eller om dere er villige til å la vær å spise kjøtt når dere har et annet valg. Men for all del, dø en tidlig, patetisk død. Jeg bryr meg like lite om dere som dere bryr dere om alt dere dreper for at dere skal ha det bra.
Last edited by Cipther on 20 Nov 2010, 18:07, edited 1 time in total.
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 24 May 2010, 17:51 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
... jeg velger å la vær å svare seriøst på det, fordi jeg ikke klarer å ta deg seriøst om du seriøst hevder at dyr som blir slakta har det fint. Seriøst.
Det er ett fett.
|
|
| Top |
|
 |
robin_rock
|
Posted: 24 May 2010, 18:16 |
|
 |
| punk g0d |
 |
Joined: 29 Mar 2010, 00:16 Posts: 208 Location: Oslo, tveita
|
|
|
dyr dreper hverandre for mat? jeg synes det er greit om mennesker dreper dyr for mat så lenge de ikke piner dem. om ALLE som produserer kjøtt piner dyrene kan man drite dem ut i avisa sånn at folk gjør ---> og så blir de så flaue at de slakter dyrene uten å pine dem. hvis ikke så kommer det en haug sosialister å maser på dem til de slutter
http://www.myspace.com/justshitmusic
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 24 May 2010, 18:33 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
så drit dem ut da, om du bryr deg.
|
|
| Top |
|
 |
NaNaNa
|
Posted: 24 May 2010, 19:25 |
|
 |
| Hardcore punk |
 |
|
|
|
sa ikke at de hadde det helt fint heller da, men jeg tror ikke de lider noen nød. og dessutn kan du jo prøve og forklare hva du mener om jakt da
Do not stand in the middle, go to the right or to the left.
|
|
| Top |
|
 |
balle
|
Posted: 24 May 2010, 21:30 |
|
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
Regnskog kuttes ned for å gi beitemark til kyr. Store kjøtt-bedrifter som McDonalds og Burger King er medskyldig i det. Selv om det er gjentatt til det kjedsommelige for enklete av oss betyr ikke det at det blir mindre sant Kenneth. Og utifra svarene i denne tråden ser det jaggu ut til at det behøves å gjentaes igjen og igjen. Regnskogen er forresten ganske essensiell for å bevare balansen i naturen, noe som igjen påvirker alt liv på planeten, også mennesker. Du skal være ganske tapt bak en vogn for å ikke ha fått med deg det. Mennesker lider av en oppfatning av at siden vi er på toppen av næringskjeden og forvalter naturresursene så gir det oss blankofullmakt til drive rovdrift på naturen. Vi ender bare opp med å skyte oss selv i foten. For 50 år siden var kjøtt og tildels fisk luksus, noe man spiste 1-2 ganger i uken. Spør bestemoren din. Det handler om tilbud og etterspørsel. I dag står ikke tilbudet i stil med etterspørselen. Det kastes tusenvis av tonn med kjøtt hvert år - mye regnskog som kunne vært spart der ja. Jeg er trøtt og sliten og gidder ikke gå nærmere inn på dette nå. Det finnes flust av sider for dette hvis man vil lære mer. Man kan begynnne på www.dyrsfrihet.no eller www.dyrsrettigheter.no f.eks. Eller, hvis lesing ikke er din greie; sjekk ut disse filmene www.meetyourmeat.comwww.themeatrix.netjeg har spurt et par ganger etter gode, saklige argumenter for å spise kjøtt. Det har kun kommet svada og urealistiske problemstillinger tilbake. Når det koker ned til det så er det å spise kjøtt i et vestlig samfunn i 2010 bare egoistisk, uopplyst og uintelligent. Hvis det er karateristikker man føler for å vedkjenne seg så er det streit nok det. Bare drit i å argumenter MOT vegetarisme er dere snill.
|
|
| Top |
|
 |
Erik
|
Posted: 24 May 2010, 23:59 |
|
 |
| PiGgSoPP iS gHeY |
|
|
|
Cipther wrote: jeg kommer ikke til å argumentere der vær trygg.. det du sei om regnskogen osv er sant ,men det er mcdonalds i utlandet som maler kjøtt av utryddningstruet dyrearter som gjor slik at andre mcdonalds kjeder får skylden for akkurat det samme som dei brenne regnskogen for å få tak i resurser å leve for, men det va amerikanerene du kan ikkje sammenligne norge oppi det her... Det eneste jeg kan se i dette inlegget som er i nærheten av sant, må jeg bruke fantasien min for å få fram. Kjøtt fra Norge skader ikke regnskogen, nei. Du har også forsåvidt rett i at kjøttet på McDonalds i Norge er norskt, men der handler det om boikott av en stor kjede.
Drink up thy zider, drink up thy zider, for tonight we'll marry be. We'll knock the milkmaids over and roll'em in the clover. The corns half cut and so are we!
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 25 May 2010, 08:38 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Jeg prøver igjen... McDonalds bruker ikke utrydningstruede dyrearter i kjøttet sitt, de hugger ned skogen og lar sine amerikanske kyr beite der. Man boikotter McDonalds i Norge for å boikotte McDonalds som en kjede, ikke de kun de lokale McDonaldsene.
Og jo, jeg svarte på det om jakt. "Det er ett fett".
|
|
| Top |
|
 |
|
|