|
| Author |
Message |
NoName
|
Posted: 18 Dec 2005, 00:15 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
|
heizann! er det noen her som er medlem av Rød Ungdom? hva synes du om politikken de driver? og hva synes du om aksjonene deres?
|
|
| Top |
|
 |
NoName
|
Posted: 18 Dec 2005, 00:49 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
|
jeg er medlem og er kun sosialist! er imot kommunisme..
|
|
| Top |
|
 |
PunkFace
|
Posted: 18 Dec 2005, 22:49 |
|
 |
| too punk for you |
 |
|
|
|
NoName wrote: jeg er medlem og er kun sosialist! er imot kommunisme..
Ouch! Forklar.....
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you’d be in this room alone right now. Watching an empty stage." - Bill Hicks
www.ranknfileband.com
|
|
| Top |
|
 |
NoName
|
Posted: 19 Dec 2005, 13:29 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
PunkFace wrote: NoName wrote: jeg er medlem og er kun sosialist! er imot kommunisme.. Ouch! Forklar.....
Jo, det kommunistiske samfunn er bygd opp av kommunistiske verdier og det sosialistiske er bygd opp av sosalistiske.. men men kina, russland og en del andre land har jo bevist at kommunismen ikke fungerer... kommunismen er for å lage et "klasseløst" samfunn, og kvotegrenser for alt, og tvinge folk til å gjøre slik kommunismen tilsier for at den skal fungere, men det tror jeg vil hindre folk i å kunne være individer og utvikle seg til å bli forskjellig... sosialismen derimot et det FOLKET som bestemmer, altså flertallet. dette vil ikke tilsi den type valgfrihet som høyre og frp tilbyr men en frihet til å ikke bli utestengt pga de valgene du tar..
|
|
| Top |
|
 |
PunkFace
|
Posted: 19 Dec 2005, 14:39 |
|
 |
| too punk for you |
 |
|
|
|
NoName wrote: Jo, det kommunistiske samfunn er bygd opp av kommunistiske verdier og det sosialistiske er bygd opp av sosalistiske.. men men kina, russland og en del andre land har jo bevist at kommunismen ikke fungerer... kommunismen er for å lage et "klasseløst" samfunn, og kvotegrenser for alt, og tvinge folk til å gjøre slik kommunismen tilsier for at den skal fungere, men det tror jeg vil hindre folk i å kunne være individer og utvikle seg til å bli forskjellig... sosialismen derimot et det FOLKET som bestemmer, altså flertallet. dette vil ikke tilsi den type valgfrihet som høyre og frp tilbyr men en frihet til å ikke bli utestengt pga de valgene du tar..
Som tidligere aktiv suer og nå rv-sympatisør (i mangel på bedre alternativer) kan jeg nok ikke si meg enig med deg. Jeg var også veldig opptatt av å ikke bli stemplet som kommunist, pga den definisjonen høyresiden har puttet på kommunisme. Men hvis du virkelig går i dybden av begge begrepene så er det lite forskjell på kommunistiske verdier og sosialistiske verdier. Hverken Kina eller Sovjet var kommunistiske eller sosialistiske bare fordi de brukte en slags marxistisk tankegang til å få i gang en revolusjon. Samtidig er sosialisme et så bredt begrep at man kan ikke konstantere at sosialisme nødvendigvis går hånd i hånd med demokrati og parlamentarisme (spesielt ikke det siste).
RU gjør en fin jobb. Men dere burde ikke bruke tid og energi på å overbevise folk om at dere ikke er kommunister, da vinner jo unge høyre frem med propagandaen deres.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you’d be in this room alone right now. Watching an empty stage." - Bill Hicks
www.ranknfileband.com
|
|
| Top |
|
 |
Bollocks
|
Posted: 20 Dec 2005, 11:21 |
|
 |
| Cider Drinker |
|
|
|
så ekstremt uinteresant tema.
www.raddis.no
der kan dere rabulere om den kjipe politikken deres.
I just broke up with my haitian girlfriend. she was crushed.
|
|
| Top |
|
 |
NoName
|
Posted: 21 Dec 2005, 11:15 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
Bollocks wrote: så ekstremt uinteresant tema. www.raddis.noder kan dere rabulere om den kjipe politikken deres.
punk er jo politikk?
|
|
| Top |
|
 |
Lint
|
Posted: 21 Dec 2005, 12:26 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
NoName wrote: Bollocks wrote: så ekstremt uinteresant tema. www.raddis.noder kan dere rabulere om den kjipe politikken deres. punk er jo politikk?
punk er musikk...
|
|
| Top |
|
 |
Bæsj 74
|
Posted: 21 Dec 2005, 14:10 |
|
 |
| it's cool to be a cowboy |
Joined: 01 Sep 2004, 21:36 Posts: 7003 Location: SKavanger Posts:3
|
|
|
Lint wrote: NoName wrote: Bollocks wrote: så ekstremt uinteresant tema. www.raddis.noder kan dere rabulere om den kjipe politikken deres. punk er jo politikk? punk er musikk...
I wanna Riot
I need a Diet
I made a record who wants to buy it?
God helg, sug og svelg
|
|
| Top |
|
 |
PunkFace
|
Posted: 21 Dec 2005, 22:18 |
|
 |
| too punk for you |
 |
|
|
|
Bollocks wrote: så ekstremt uinteresant tema.
yeah?
and?
so?
what?
www.ranknfileband.com
|
|
| Top |
|
 |
Bollocks
|
Posted: 24 Dec 2005, 11:21 |
|
 |
| Cider Drinker |
|
|
|
NoName wrote: Bollocks wrote: så ekstremt uinteresant tema. www.raddis.noder kan dere rabulere om den kjipe politikken deres. punk er jo politikk?
Punk ER ikke politikk.
jeg har aldri sett en stortingspamp med nagler og hanekam.
har du?
punk er betegnelsen på en som tenker sjæl, som går sin egen sti.
Og de som går sin egen sti har som regel egne politiske meninger og liker rock.
men før en eller anna tulling ypper til diskusjon får jeg påpeke at temaet 'punk' i dag er så liberalt at alle og enhver har en egen historie om hvordan pønken blei starta og hva pønken er.
Jeg har mine meninger, og du skal holde kjeft.
I just broke up with my haitian girlfriend. she was crushed.
|
|
| Top |
|
 |
NoName
|
Posted: 03 Jan 2006, 13:08 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
|
politikk er IKKe feite halvgamle gråhårete menn i dress.. det er helt elementere spørsmål folk stiller seg i hverdagen, men som de ikke oppfatter selv som politikk.. Jeg tror de fleste har en mening om det meste innenfor politikken, hvis man ikke er stokke dum.. eks. for eller imot invandring? RV vs. FRP;) punk startet jo i UK som opprør av de fattige pga. storbritanias politikk og de brukte musikken og klærne som virkemiddel for å få fram meningene sine.
|
|
| Top |
|
 |
Lint
|
Posted: 03 Jan 2006, 15:39 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
NoName wrote: politikk er IKKe feite halvgamle gråhårete menn i dress..
Det er jo akkurat det det er. Og det er problemet.
|
|
| Top |
|
 |
frihetligsosialist
|
Posted: 03 Jan 2006, 18:58 |
|
 |
| Punk |
 |
|
|
|
Lint wrote: NoName wrote: politikk er IKKe feite halvgamle gråhårete menn i dress.. Det er jo akkurat det det er. Og det er problemet.
det spørs om du mener partipolitikk eller frihetlig politikk.
jeg har ikke sett mange feite anarkister i dress, og de sitter ihvertfall ikke på tinget
|
|
| Top |
|
 |
Bæsj 74
|
Posted: 03 Jan 2006, 21:04 |
|
 |
| it's cool to be a cowboy |
Joined: 01 Sep 2004, 21:36 Posts: 7003 Location: SKavanger Posts:3
|
|
|
And(ga)y wrote: Dessuten har "punkere" veldig forskjellige meninger og er sjeldent enige på alle områder.
Som om jeg skulle sagt det selv(eller skrevet som det heter på norsk)
I wanna Riot
I need a Diet
I made a record who wants to buy it?
God helg, sug og svelg
|
|
| Top |
|
 |
Epots
|
Posted: 03 Jan 2006, 21:54 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
NoName wrote: politikk er IKKe feite halvgamle gråhårete menn i dress.. det er helt elementere spørsmål folk stiller seg i hverdagen, men som de ikke oppfatter selv som politikk.. Jeg tror de fleste har en mening om det meste innenfor politikken, hvis man ikke er stokke dum.. eks. for eller imot invandring? RV vs. FRP;) punk startet jo i UK som opprør av de fattige pga. storbritanias politikk og de brukte musikken og klærne som virkemiddel for å få fram meningene sine. Jadda... Hvis dette er sånn man anser politikk i RU så er det jo litt av en gjeng som sitter der. I det tilfellet vil vel RV være "åpne grenser" og FRP "ingen innvandring"? Da skal jeg love deg at det går til helvete uansett hvem av dem som bestemmer.. Dra politikkfundamentalismen din et annet sted takk...
|
|
| Top |
|
 |
NoName
|
Posted: 06 Jan 2006, 09:23 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
"eks. for eller imot invandring? RV vs. FRP" okei den var satt litt på spissen og jeg har ingenting imot folk som er medlem av frp.. bare politikken deres, vi er tross alt på hver vår side i politikken;) og btw: den utalelsen er ikke fra RU bare en glipp fra meg  beklager.. men jeg sier ikke at jeg har fasitsvaret på hvor punken oppstod bare at en del av punken stammer fra storbritania..
|
|
| Top |
|
 |
Lars_T
|
Posted: 10 Jan 2006, 17:51 |
|
| Punk |
 |
|
|
|
|
Det er ikke til å se bort fra at "punk-kulturen" har mange veldig politisk engasjerte individer. Noen har en mening, noen andre har en annen. For å holde meg litt til emnet, så har denne diskusjonen sklidd litt ut. Jeg kjenner en god del folk som er med i RU(og RV forsåvidt); og personlig har jeg veldig lite imot den politikken de driver. Og til dere som kun sitter her og rakker ned på partipolitikere og kaller dem halvgamle gråhårete menn i dress, meld dere inn i et parti, og vær med å forandre partipolitikken!
Skål for kukken
|
|
| Top |
|
 |
|
|