|
| Author |
Message |
Brian Damage
|
Posted: 05 May 2007, 23:36 |
|
 |
| lang tissefant |
|
|
|
Dette er en sak som har vært veldig mye i media i det siste,
så da tenkte jeg at vi kunne ta en liten prat om dette omstridte temaet.
I 03 ble Tomasz Wacko, en menneskerettighets-forkkjemper, drept av politiet i sitt eget hjem. Konstabelen som utførte handlingen ble ikke permitert mens saken ble behandlet, og ble heller ikke dømt for noe.
I fjor vinter ble, som vi alle vet, Eugene Ejike Obiora, kvalt av en gammel kjenning: Trond Volden. (kan navnet ha noe å si med oppførselen?)
Mannen ble heller ikke permitert under behandlingen, og snutekompisene hans lot han og de 3 kompisene hans gå fri.
I fjor mars ble Tord Nygreen banket opp av trondheimspolitiet (farlig sted oppi der?) på byen, og i likhet med de fleste offerre for politivold ble han siktet for vold mot offentlig tjensetemann.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article894721.ece
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/11/405173.html
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article773344.ece
Ille nok at det er tilfeller av grov politivold her i norge,
men at det ikke byr på konsekvenser for politiet er helt drøyt,
og at ofrene som kansje har prøvd å forsvare seg der de ser livet renner ut av timeglasset, blir dømt for politivold. det er jo faen ikke lov å forsvare seg lengre i denna verden jo.
Jeg er ikke en av den typen som hater snut over alt på jord,
har vært borti noen av den årleite typen, og noen av de stygge.
Men at politiet ikke gjør en innsats for å luke vekk de dårlige politifolka er helt håreisende.
har og lest kommentarer som "jeg får lyst til å bli politi bare for å denge løs på dissa blitzerne" i blader og slikt, og om det er slikt mentalitet folk skal ha, så vil jeg faen ikke ha noe snut inærheten av meg.
Hva tror dere? noen dype filosofiske meninger ute å går?
"men jeg kommer ikke helt over fyren som fingret dama si og dro frem en brukt kondom.. hahahha 
snakk om kodak-moment."
|
|
| Top |
|
 |
Skrukken
|
Posted: 05 May 2007, 23:52 |
|
 |
| Android |
|
|
|
|
har ikke noe dypere å si enn at en snut til syvende og sist er et rasshøl uansett, for selvom en snut kan være ålreit, så har man regler, lover, kolleger å ta hensyn til, at de vil undertrykke enkelte uansett.
og ja, det irriterer meg hvor lett de kan sikte folk for 'vold mot offentlig tjenestemann' hvis man bare slipper en fis. mens de ofte bruker unødvendig vold uten at det får konsekvenser. og det er selvsagt mye værre for en snut å få seg en fik, enn for en sivil å få juling lxm.
Det var så mange kaker at jeg faen meg måtte spy<3 mosselukta stinker som faen, Fotball oi! vi digger hele da'n!
|
|
| Top |
|
 |
puls
|
Posted: 06 May 2007, 12:09 |
|
 |
| Årets hippie '07 |
|
|
|
NoFuture wrote: så er det en demo i bergen kl 18 utafor politistasjonen leste jeg på 800grader, sto ikke hvilken dag så tipper det er imorra...
tirsdag
|
|
| Top |
|
 |
Lars
|
Posted: 06 May 2007, 20:44 |
|
 |
| punk g0d |
 |
|
|
|
|
Ja, det er så jævli stort skille mellom vold mot politi og sivil nå.
blir en sivil banka opp hardt liksom så er det jo litt hverdagslig, det er jo alltids noen som blir banka i verden. så politiet gjør ikke no annet enn å snakke til dem og si "fy fy, ikke gjør det mer". og så hhjelper det ikke en dritt og det er de samma folka som løper rundt og bruker vold mot hvem som helst igjen (det veit jeg sjæl etter egen erfaring når jeg anmeldte noen, som selv noen venner har anmeldt gjentatte ganger"siste gang jeg anmelder noen til politiet som ikke gjør en dritt med det der hvertfall.
MEN så fort en politimann er blitt daska til, eller kanskje FORNÆRMA med ORD, så er det værste helvete med alt pga. at man skal respektere en snut.
det er så dritt!
og det med snuten er at de er så jævli drøye å, di går rundt og skal tru de er tøffe pga. yrket dems, kommer og sjekker småunger som ser mistenkelige ut og brifer med uniformene. Og en venn av meg ble akkurat tatt inn på avhør og fikk beskjed om at hvis han var to år eldre ville han fått 10.000 i bot, og det for å bruke ytringsfriheten som vi har her i landet i sangen sin.
|
|
| Top |
|
 |
Erik
|
Posted: 06 May 2007, 22:43 |
|
 |
| PiGgSoPP iS gHeY |
|
|
|
|
jo flere(drept eller skada) jo høyere lønn
Drink up thy zider, drink up thy zider, for tonight we'll marry be. We'll knock the milkmaids over and roll'em in the clover. The corns half cut and so are we!
|
|
| Top |
|
 |
Erik
|
Posted: 08 May 2007, 22:59 |
|
 |
| PiGgSoPP iS gHeY |
|
|
|
NoFuture wrote: Bra oppmøte i tr.heim idag, ca 1100 som gikk i tog.
Men faen for non drittruss, går ann å ha litt respekt for sånne saker! Kjenner han ene, prøvde å sankke til'n, fler andre snakka til dem og, men de ga faen og fortsatte å kødde...
det er bra, var hypp på å stille sjæl, men jeg våkna klokka halv ni.. litt seint
Drink up thy zider, drink up thy zider, for tonight we'll marry be. We'll knock the milkmaids over and roll'em in the clover. The corns half cut and so are we!
|
|
| Top |
|
 |
Scarecrow
|
Posted: 09 May 2007, 11:47 |
|
 |
| too punk for you |
 |
Joined: 14 Feb 2007, 15:47 Posts: 405 Location: litt rundt omkring
|
|
|
TJeugen wrote: så nettop intervju av politimesteren oppi trondheim der under demoen. jævelen sto og gliste faen meg.
haha, så det jeg å.
tenkte sikkert på hvor digg det hadde vært å slå ned noen demostranter
|
|
| Top |
|
 |
Bæsj 74
|
Posted: 16 Apr 2010, 12:18 |
|
 |
| it's cool to be a cowboy |
Joined: 01 Sep 2004, 21:36 Posts: 7003 Location: SKavanger Posts:3
|
|
|
Cipther wrote: hata politivold nokke så intenst!! Men ikke nå lenger?
I wanna Riot
I need a Diet
I made a record who wants to buy it?
God helg, sug og svelg
|
|
| Top |
|
 |
|
|