norsk punkforum

- What the hell happened to the yellow forum?!
Home Page FAQ Team Search
  Register
Login 
View unanswered posts View active topics  

Delete all board cookies

All times are UTC + 1 hour

New Topic Post Reply  [ 19 posts ] 
  Print view
Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 01 Nov 2010, 16:37 
Oldschool punk
Oldschool punk

Nettverket og Dyrebeskyttelsen har for 3. år på rad avslørt de faktiske forholdene på norske pelsfarmer. Kniven på strupen - Et kritisk blikk på norsk pelsdyroppdrett: http://www.youtube.com/watch?v=QJYpDs5fnHo

Se ellers alle de store nettavisene og NRK Nyheter.

http://www.myspace.com/aggressoradio

Profile  

PostPosted: 03 Nov 2010, 01:55 
Oldschool punk
Oldschool punk

skulle ønske folk hadde kunne gjort allt dei kunne for å fjerne pels oppdrett..synd det finnes så mange feige personer som klager på at pels er forferdlig istede for å danne seg allianse med folk som er tøffe nokk til knuse pels organisasjoner..

The Only Thing More Dangerous To The System Than An Anarchist Is A Successful Anarchist!

Profile  

PostPosted: 03 Nov 2010, 12:50 
Respected punk
Respected punk

Å, så DA er det greit å bruke vold.

Last edited by Cipther on 20 Nov 2010, 18:07, edited 1 time in total.

Profile E-mail  

PostPosted: 03 Nov 2010, 18:33 
Oldschool punk
Oldschool punk

Jeg snakka faktisk ikkje om å bruke vold her,men skal komme noen vei her i den korrupte verden vi lever i som absolutt har purken og militæret bak seg få holde på som dei vill og tjene grovt på dyremisshandling berre fordi helvetes pels horene skal få ha pels på kroppen?? hadde folk brukt fake pels skulle jeg ikkje sagt noe men det er snakk om vanlige dyr og utryddningstruet dyr.seff må man ty til vold når dei ikke hører etter..

The Only Thing More Dangerous To The System Than An Anarchist Is A Successful Anarchist!

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 01:01 
it's cool to be a cowboy

Jeg synes det er trist og feil at en hel næring blir forbudt på grunn av enkeltilfeller isteden for at næring blir forbudt fordi den er grusom fra starten av.

I wanna Riot
I need a Diet
I made a record who wants to buy it?

Image

God helg, sug og svelg

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 14:13 
Respected punk
Respected punk

Enig.

Jeg så det kom på nyhetene det her. Egentlig forstår jeg ikke hva demonstrantene som spiser kjøtt har å gjøre i disse demonstrasjonene. Det kan virke litt "alt eller ingenting", men når du ser på det så er det like ille å bruke pels fra pelsdyrfarmer(jeg har ikke noe problemer med gammel pels eller reinsdyra som felles under reinsdyrdrift, nei) som å spise kjøtt. Dyra vi spiser blir spesielt avlet frem for å spises. Det har det like ille som pelsdyr.

Profile E-mail  

PostPosted: 15 Nov 2010, 15:05 
Oldschool punk
Oldschool punk

Du forstår ikke en drit du så slutt å syt .du kan ikke forvente at alle folk skal vær vegetarianere fordi du er..Dumme gås.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2010, 15:13 
Respected punk
Respected punk

Eh, tror du virkelig at dyra som blir spist har det noe bedre enn de på pelsfarmene? Kjøttindustrien er dessuten langt mer omfattende enn pelsdyrfarmer. Det er flere dyr som dør så du kan trøkke grandiosa ned i kjeften din enn det er dyr som dør for pelsen sin. Om det i det hele tatt er kjøtt i grandiosa da.

Og du veit da vel ikke hva jeg er.

Profile E-mail  

PostPosted: 15 Nov 2010, 18:11 
Oldschool punk
Oldschool punk

Dei dyrene som er på pelsfarmene er ikkje den type dyr jeg vill spise av kjøtt. så jeg syns dei som lever på pelsfarmen dør unødvendig istede for at dei som virklig må ha pels ikke kan vente til dyra dør en naturlig død før dei tar pelsen. Og når det gjelder kjøtt som eter vi griser,sauer,okse og mye rart vi kan ikkje vente til dyra dør av alderdom fordi vi ikkje liker at dyra dør. fordi man absolutt må ha kjøtt på bordet kvar dag og apropos grandiosa kan du få uten kjøtt nemmlig så jeg skjønner ikkje ka i helvete du blander inn grandiosa i det her, så lite kjøtt dei har på grandiosa er ingenting i forhold te spekeskinke og slikt man har til jul. skal vedde på du spise kjøtt du me ,men du klare faen ikkje la vær å syte fordi du syns synd i dyrene.klart det er forferdlig synd i dyrene som er i pelsfarmer slike farmer skulle man ha blitt ulovlige kan dei ikkje heller lage fake pels istede ??. Men det blir no ikke gjort en drit med saken jo er jo berre pisspreik om kor vondt dyrene har det .som vi ikke veit det fra før av?? og hadde folk tenkt så kunne folk handle istede for å syte kor vondt dyrene har og heller gått demonstrasjoner mot det og visst ikke folk vill høre så må det handling til slik man får sagt det og vill ikke folk høre så får dei ta konsekvens. Jeg veit ka du er du er serriøst skadd i hodet og det har du vært heilt siden jeg kom inni ditta forumet.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2010, 20:16 
Respected punk
Respected punk

Jeg kan ikke huske å ha begynt å krangle med deg men okei. Fint bevis på at det alltid er du som begynner å slenge dritt.

Quote:
Dei dyrene som er på pelsfarmene er ikkje den type dyr jeg vill spise av kjøtt. så jeg syns dei som lever på pelsfarmen dør unødvendig istede for at dei som virklig må ha pels ikke kan vente til dyra dør en naturlig død før dei tar pelsen.

For det gjør ikke dyra du spiser?

Quote:
Og når det gjelder kjøtt som eter vi griser,sauer,okse og mye rart vi kan ikkje vente til dyra dør av alderdom fordi vi ikkje liker at dyra dør. fordi man absolutt må ha kjøtt på bordet kvar dag

Du må ikke, det er et eget valg å spise kjøtt.

Quote:
og apropos grandiosa kan du få uten kjøtt nemmlig så jeg skjønner ikkje ka i helvete du blander inn grandiosa i det her, så lite kjøtt dei har på grandiosa er ingenting i forhold te spekeskinke og slikt man har til jul.

Sarkasme, slå det opp. Grandiosa smaker plast(=ingenting), derfor: "om det i det hele tatt er kjøtt de bruker". Jeg skjønner ikke hva jul har med dette å gjøre. Folk spiser masse kjøtt hele året.

Quote:
skal vedde på du spise kjøtt du me ,men du klare faen ikkje la vær å syte fordi du syns synd i dyrene.

Det er her jeg ikke skjønner det. Hvorfor er det mer synd på dyra på pelsfarmene enn de på gilde? Jeg er ikke veganer lenger, nei. Jeg er ikke istand til å få i meg det jeg trenger for å stå/gå/leve hvis jeg skal lage maten min selv, så jeg spiser det jeg får (:
Jeg syns fortsatt det er rart at alt fokuset kommer på pelsfarmene når flere dyr dør under slakting. Dette er også dyr som er spesielt avlet frem for å spises, på lik måte som pelsdyr er avlet frem for å flås.
Du spiser kjøtt og du syter.

Quote:
klart det er forferdlig synd i dyrene som er i pelsfarmer slike farmer skulle man ha blitt ulovlige kan dei ikkje heller lage fake pels istede ??. Men det blir no ikke gjort en drit med saken jo er jo berre pisspreik om kor vondt dyrene har det .som vi ikke veit det fra før av??

Ja, les forrige avsnitt. Lær deg å bruke avsnitt i samme sleng er du snill.

Quote:
og hadde folk tenkt så kunne folk handle istede for å syte kor vondt dyrene har og heller gått demonstrasjoner mot det og visst ikke folk vill høre så må det handling til slik man får sagt det og vill ikke folk høre så får dei ta konsekvens.

Hvis du hadde visst hva dette dreide seg om, hadde du visst at det var nettopp en demonstrasjon. På tv. Det har vært demonstrasjoner. Teskje.

Quote:
Jeg veit ka du er du er serriøst skadd i hodet og det har du vært heilt siden jeg kom inni ditta forumet.

Hvem som er skadd i hodet og ikke er strengt tatt ikke opp til en som er skadd i hodet å dømme.

Profile E-mail  

PostPosted: 16 Nov 2010, 18:53 
Oldschool punk
Oldschool punk

klut wrote:
Jeg kan ikke huske å ha begynt å krangle med deg men okei. Fint bevis på at det alltid er du som begynner å slenge dritt.

Quote:
Dei dyrene som er på pelsfarmene er ikkje den type dyr jeg vill spise av kjøtt. så jeg syns dei som lever på pelsfarmen dør unødvendig istede for at dei som virklig må ha pels ikke kan vente til dyra dør en naturlig død før dei tar pelsen.

For det gjør ikke dyra du spiser? Cipther: Nei jeg passer veldig på ka slags type kjøtt det er jeg spiser og hadde jeg fått vite at jeg fikk mink,rev eller noen av den slags hadde jeg ikke spist det.

Quote:
Og når det gjelder kjøtt som eter vi griser,sauer,okse og mye rart vi kan ikkje vente til dyra dør av alderdom fordi vi ikkje liker at dyra dør. fordi man absolutt må ha kjøtt på bordet kvar dag

Du må ikke, det er et eget valg å spise kjøtt.

Cipther: Nei jeg må ikke ,men jeg spiser kjøtt fordi det er godt og ja det er mitt eget valg

Quote:
og apropos grandiosa kan du få uten kjøtt nemmlig så jeg skjønner ikkje ka i helvete du blander inn grandiosa i det her, så lite kjøtt dei har på grandiosa er ingenting i forhold te spekeskinke og slikt man har til jul.

Sarkasme, slå det opp. Grandiosa smaker plast(=ingenting), derfor: "om det i det hele tatt er kjøtt de bruker". Jeg skjønner ikke hva jul har med dette å gjøre. Folk spiser masse kjøtt hele året.

Cipther: Grandiosa er faktisk godt og det er det man kalla krisepizza er ikke noe jeg eter ofte og om du hadde merket det hadde du merket sor lite kjøtt som er på pizzaen.plast pizza lure på om du har smakt plast jeg skikklig gummi???

Quote:
skal vedde på du spise kjøtt du me ,men du klare faen ikkje la vær å syte fordi du syns synd i dyrene.

Det er her jeg ikke skjønner det. Hvorfor er det mer synd på dyra på pelsfarmene enn de på gilde? Jeg er ikke veganer lenger, nei. Jeg er ikke istand til å få i meg det jeg trenger for å stå/gå/leve hvis jeg skal lage maten min selv, så jeg spiser det jeg får (:
Jeg syns fortsatt det er rart at alt fokuset kommer på pelsfarmene når flere dyr dør under slakting. Dette er også dyr som er spesielt avlet frem for å spises, på lik måte som pelsdyr er avlet frem for å flås.
Du spiser kjøtt og du syter.

Cipther: hahaha dummaste jeg har hørt

Quote:
klart det er forferdlig synd i dyrene som er i pelsfarmer slike farmer skulle man ha blitt ulovlige kan dei ikkje heller lage fake pels istede ??. Men det blir no ikke gjort en drit med saken jo er jo berre pisspreik om kor vondt dyrene har det .som vi ikke veit det fra før av??

Ja, les forrige avsnitt. Lær deg å bruke avsnitt i samme sleng er du snill.

Cipther: why??? vansklig fopr å forstå??

Quote:
og hadde folk tenkt så kunne folk handle istede for å syte kor vondt dyrene har og heller gått demonstrasjoner mot det og visst ikke folk vill høre så må det handling til slik man får sagt det og vill ikke folk høre så får dei ta konsekvens.

Hvis du hadde visst hva dette dreide seg om, hadde du visst at det var nettopp en demonstrasjon. På tv. Det har vært demonstrasjoner. Teskje.

Cipther: Demonstrasjoner skjer jo ganske ofte ,men ser ikke ut som dem kommer noen anna vei enn med vold å hærverk mot pels bedrifter.

Quote:
Jeg veit ka du er du er serriøst skadd i hodet og det har du vært heilt siden jeg kom inni ditta forumet.

Hvem som er skadd i hodet og ikke er strengt tatt ikke opp til en som er skadd i hodet å dømme.

Cipther: Du er faktisk det med allt pisspreiket du har misforstått med meg.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 21:24 
Punk
Punk

På spørsmålet om hvorfor det er mer synd på pelsdyra enn på de som blir slaktet for å spises er svaret enkelt: De dyrene vi spiser trenger vi, vanskelig å greie seg uten kjøtt, (man kan såklart greie det, og jeg ser veldig opp til de som gjør det, for jeg liker ikke å drepe dyr.) pels derimot kan mennesker fint greie seg uten. Det at dyr skal leve i trange bur fordi en eller annen jåledame vil ha en minkpels å flotte seg i, er helt ufyselig i mine øyne. Det at en bonde avler opp griser i en binge også sender dem til slakteren for at vi mennesker skal få i oss proteinene vi trenger, er en helt annen sak. Desuten dyr som blir brukt til kjøtt har det som regel MYE bedre enn de som blir brukt til pels. For å få godt kjøtt må dyrene ha gode levevilkår.

Få vekk den jævla pelsdyrindustrien!

Peace and punk!

Profile E-mail  

PostPosted: 22 Nov 2010, 22:37 
Oldschool punk
Oldschool punk

Heilt enig.få vekk den jævla pels industrien :wink:

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 14:22 
Respected punk
Respected punk

The Beast wrote:
På spørsmålet om hvorfor det er mer synd på pelsdyra enn på de som blir slaktet for å spises er svaret enkelt: De dyrene vi spiser trenger vi, vanskelig å greie seg uten kjøtt, (man kan såklart greie det, og jeg ser veldig opp til de som gjør det, for jeg liker ikke å drepe dyr.) pels derimot kan mennesker fint greie seg uten. Det at dyr skal leve i trange bur fordi en eller annen jåledame vil ha en minkpels å flotte seg i, er helt ufyselig i mine øyne. Det at en bonde avler opp griser i en binge også sender dem til slakteren for at vi mennesker skal få i oss proteinene vi trenger, er en helt annen sak. Desuten dyr som blir brukt til kjøtt har det som regel MYE bedre enn de som blir brukt til pels. For å få godt kjøtt må dyrene ha gode levevilkår.

Få vekk den jævla pelsdyrindustrien!

Vi trenger ikke å spise kjøtt. De eneste som trenger pels er inuitter og andre urinnvånere som bor i arktiske områder(der syntetisk stoff ikke er tilgjengelig/brukes til å lage klær).
Kroppene våre er nok ikke avhengige av pølser(:

Jeg syns det er forkastelig at det fins en hel industri som dreper tusenvis av dyr hvert år bare fordi det er "vanskelig" å slutte å spise kjøtt. Det er bare vanskelig å slutte å spise kjøtt når man ikke er instilt på å slutte å spise kjøtt. Det at du ikke gidder å gi opp krydrede muskler er en annen sak. Mmm

Proteinene i kjøtt er bare vanskelige å fordøye. Det er ikke selve proteinet du trenger, men det i proteinet eller aminosyrer som det heter. Det får du enkelt gjennom rå frukt og grønnsaker. Vitamin b12 kan tas som tilskudd, ellers er det bare å spise peanøtter. Det er ikke så jævla vanskelig å få i seg det man skal.

Jeg er herved ikke hyklersk lenger, forresten, jeg spiser bare fisk nå.

Profile E-mail  

PostPosted: 24 Nov 2010, 14:45 
Oldschool punk
Oldschool punk

Vi trenger ikke å spise kjøtt ,men kjøtt er altfor godt å slutte med og med tanke hvordan menneskene hadde sett ut om vi skulle kunn ete frukt og grønnsaker eller for den sak syntetisk kjøtt som blir laget i labratorium med fullt av kjemikalier vi hadde sett ut som noen sylfider .. Du har ikke peiling ka du snakker om du klut. vi trenge kjøtt for å oveleve og jeg driter en lang faen i om at du hater kjøtt ,men du spiser det faen meg selv ,men problemet ditt er at du bruker det som en skjult protest fordi du virklig ikke tør å innrømme det. Når man dreper dyrene for pels er jo det stortsett for pelsen sin skyld dei dreper dyrene så brenner dei kadavrene eller selger kjøttet til Asiatere som er mer kjennt for å lage delikateser av dyr vi aldri bruker å ha på kjøttdisken,feks ulv,rev,mink,bjørn,slanger+++.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 11:31 
Respected punk
Respected punk

bra gjort å bli feit på proteiner da?
hahahaha, bestemora mi pleide å si sylfide. du ser ikke ut som en sylfide bare fordi du slutter å spise kjøtt. kjøttet du spiser blri behandlet i langt flere kjemikalier enn soyakjøtt. Soyakjøtt blir ikke fremstilt syntetisk i laboratorier, er du helt teit eller? Veit du hvor dyrt det hadde vært da?
Skjult protest? Den var ny. Jeg har vært av og på når det kommer til kjøtt, ja. Jeg tror de fleste har spist kjøtt en eller annen gang i livene sine. Jeg har sagt det i en tidligere post også, om du i det hele tatt leser gjennom før du svarer.

Kjøtt er bare godt på grunn av tilbehøret. Begynn å spise ukrydra kjøtt så skal jeg slutte å diskutere dette med deg.

Quote:
Når man dreper dyrene for pels er jo det stortsett for pelsen sin skyld dei dreper dyrene så brenner dei kadavrene eller selger kjøttet til Asiatere som er mer kjennt for å lage delikateser av dyr vi aldri bruker å ha på kjøttdisken,feks ulv,rev,mink,bjørn,slanger+++.

Det er ingen sammenheng mellom pelsindustrien og asiatisk kjøttindustri. Det blir ikke avla opp slanger og hamstere for at de skal spises i Asia, din knott. Det er ikke så populært å spise slanger og gnagere der at de faktisk blir slakta i tonn. Hvor har du dette fra? Jeg trenger nok litt fakta før jeg tror på at asiatere spiser bjørn, ulv, rev og mink. Herregud du er så dum. Du bare drar disse faktaene ut av ræva di eller hva? Jeg skjønner seriøst ikke hvordan dama di holder ut med deg, hun virker ganske oppegående bortsett fra litt frp-tendenser når det kommer til utlendinger.

Profile E-mail  

PostPosted: 25 Nov 2010, 18:31 
Oldschool punk
Oldschool punk

hahaha du er faen meg dummere en jeg trodde du som sagt å diskutere med deg er som å pisse i motvind kan heller diskutere med en bavian med rabies en med deg leser du ifnoen om pels,dyre slaktning + mye rart så klare du å få det inn du og men siden du er så tett i pappen får du ingenting inn..

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 09:33 
Respected punk
Respected punk

Image

Profile E-mail  

PostPosted: 07 Dec 2010, 13:04 
Oldschool punk
Oldschool punk

Image

Profile  

Search for:
New Topic Post Reply  [ 19 posts ] 

All times are UTC + 1 hour