norsk punkforum

- What the hell happened to the yellow forum?!
Home Page FAQ Team Search
  Register
Login 
View unanswered posts View active topics  

Delete all board cookies

All times are UTC + 1 hour

New Topic Post Reply  [ 65 posts ]  Go to page
1, 2, 3
 >> Next 
  Print view
Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: For konge og fedreland!
PostPosted: 21 Oct 2009, 16:07 
Oldschool punk
Oldschool punk

Jeg har tenkt mye kring konge, fane og fedreland. Selv er jeg royalist og patriot. Uten å hate dem der ikke er det. Jeg skjönner at folk kan vare kritiske mot det, fordi det, som i allt annet, kan gå til overdrift i det hele.

Men jeg tror at hvis noe folk har lov å väre stolte over konge, fane og fedreland, så er det dere Nordmenn. Grunnen til det er ikke at dere er mye bedre enn oss andre, men grunnen staves "hjemmefronten". Rödt hvitt og blått var antifascismens fane og kong Haakon VII gjorde aldri som Danmarks konge, uten flydde til England og ledde motstandet mot Hitler. Meget starkt gjort for en innvandrer.

http://ekevalla.wordpress.com/ - Blogg om fotball og fotball oi! http://ekevalla.blogspot.com/ - Arkivet http://www.myspace.com/vfebloggzine - VfE på majsbajs http://oftbblog.wordpress.com/ - Blogg på engelsk

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2009, 20:06 
Respected punk
Respected punk

Ja, kongen var bra å ha under andre verdenskrig. Men har de virkelig bruk for ham nå?

Last edited by Cipther on 20 Nov 2010, 18:07, edited 1 time in total.

Profile E-mail  

PostPosted: 21 Oct 2009, 22:22 
Oldschool punk
Oldschool punk

Og enda viktigere; trenger vi Katoliken?
Tøyzer.

Men kongen under krigen sin far var jo importert da. Ikke real deal akkurat.

http://www.myspace.com/aggressoradio

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2009, 22:30 
Respected punk
Respected punk

Sant, så egentlig bør vel ikke det norske folk ta æren for det. Men vi så jo I GRAND PRIX AT DERE GJERNE OMFAVNER UTLENDINGER NÅR DE GJØR BRA TING FOR DERE
løl

Jeg har egentlig ikke mye mot kongen og norge, men han virker bare litt overflødig. Og Märtha og den engleskolen ble litt for drøyt for meg. De kaster jo bare bort penger.

Profile E-mail  

PostPosted: 21 Oct 2009, 22:34 
Roadie
Roadie

send di te sula ska e faen mej knekke di i to ta nicket mitt tebake :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 17:27 
Hardcore punk
Hardcore punk

Kongehuset idag er egentlig bare overflødigt, de får en haug med penger fordi de jobber som veggpryd!
har ikke noe i mot dem personelig, men vi har liksom ikke spesielt bruk for dem...

Do not stand in the middle, go to the right or to the left.

Profile E-mail  

PostPosted: 15 May 2010, 17:58 
Oldschool punk
Oldschool punk

du som kalla deg kjipter fjern bilde mitt med 1 gang ellers så blir det helvete...

The Only Thing More Dangerous To The System Than An Anarchist Is A Successful Anarchist!

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 18:30 
Respected punk
Respected punk

Enig, de var nok bra å ha under andre verdenskrig, men det er vel seksti år siden(?). Nå er det bare en symbolsk greie, å ha middeladerstyre er jammen retro og kult!

Profile E-mail  

PostPosted: 15 May 2010, 20:52 
Hardcore punk
Hardcore punk

symbolske mennesker som er født med (jævli) god økonomi -.-
(bedre sagt: født med gullhår i ræva)

Profile E-mail  

PostPosted: 15 May 2010, 23:54 
Respected punk
Respected punk

det er jo som de lever på sosialen de og.

Profile E-mail  

PostPosted: 17 May 2010, 18:06 
Oldschool punk
Oldschool punk

Det koster landet jævla mye for å beskytte kongefamilien og tillegg driver martha å snylta mer penga utav hardt arbeidene og troende med den jævla falske engleskolen sin.jeg har ingenting imot kongefamilien personlig jeg heller, men jeg syns staten koster på mange milliarda på sikkerhet pga kongen som av og til står på balkongen å vinker med det fårete smilet så man skulle trodd om det va jack the ripper som sto der :lol: hadde folk virklig ville ha kidnappa kongen eller ett eller anna hadde dei gjort det lett..syns ikkje vi har bruk for dem lenger...syns selvstyre er mye bedre slik folk får styre slik som dei syns er riktig uten å føle frykt for nokken ting :wink:

The Only Thing More Dangerous To The System Than An Anarchist Is A Successful Anarchist!

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 12:50 
Respected punk
Respected punk

det er ingen som bryr seg om hva du syns.

Profile E-mail  

PostPosted: 18 May 2010, 18:46 
Oldschool punk
Oldschool punk

Ingen som bryr seg ??? du brydde deg for du blei så provosert at du måtte absolutt skrive at ingen som bryr seg om ka jeg skrive det får vi nokk se på visst ingen hadde brydd seg så hadde vi sluppe krangeln tenk :lol: steik for ei hjærneskada geit.. :lol:

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 20:05 
Respected punk
Respected punk

nei, jeg bryr meg virkelig ikke om hva du sier, det er måten du sier det på. heldigvis betyr du ikke så mye at du kan forandre noe.

Profile E-mail  

PostPosted: 18 May 2010, 22:55 
Oldschool punk
Oldschool punk

hahaha.. jeg prøver ikkje å forandre nokke heller di stygge fitte..kan ikkje du skyte deg selv for en gang skyld så jeg slippe drittpreiket ditt...

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 22:56 
PiGgSoPP iS gHeY

det er enklere om du bare slutter å være her cipther, da slipper du drittpreiket og

Drink up thy zider, drink up thy zider, for tonight we'll marry be. We'll knock the milkmaids over and roll'em in the clover. The corns half cut and so are we!

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 23:01 
Oldschool punk
Oldschool punk

Nei jeg blir her til jeg blir gammal å skrøpplig å sitter i rullestol..å sitte her er en god måte å¨få ut aggressjonen på :D

Profile  

PostPosted: 19 May 2010, 09:26 
Respected punk
Respected punk

åja, jeg kan tenke meg du har mye å bli sinna for.

Profile E-mail  

PostPosted: 19 May 2010, 18:59 
Oldschool punk
Oldschool punk

Deg blant anna siden du er så rævkjørt å skada i hodet ditt... :D

Profile  

PostPosted: 24 May 2010, 20:05 
Punk
Punk

Jeg er faktisk enig med Cipther her. JEG BRYR MEG OM HVA DU SIER! :D haha, der tok du feil Klut!

Neida, men nå skal jeg være litt særiøs. Kongefamilien ER overflødig. Pengene de får - ja får!- brude heller blitt brukt til andre ting. Jeg gir vel faen i kongen, men likevell skal han behandles som om han var livsviktig for landet vårt! Han er ikke det! Hadde kongefamilien blitt borte, hadde det ikke vært en eneste forandring i Norge. Bortsett fra at det ikke hadde stått noen på slottsbalkongen og vinket på 17 mai.
Ærlig talt, skjønner jeg ikke hvorfor vi fortsatt har dem? Hvorfor har ingen gjort opprør og fått dem avsatt?

Peace and punk!

Profile E-mail  

PostPosted: 24 May 2010, 20:36 
Hardcore punk
Hardcore punk

som sagt --> veggpryd

Profile E-mail  

PostPosted: 24 May 2010, 21:37 
Oldschool punk
Oldschool punk

Demokrati forutsetter enten konge eller president. Alternativet er republikk og det koster mest sannsynlig mer penger enn monarki. Det dere er så sinna på er demokratiet som styreform - så hva er alternativet?

Profile  

PostPosted: 24 May 2010, 21:50 
Oldschool punk
Oldschool punk

Poenget er hvorfor skal vi drive å spytte ut milliarda av kroner som går til å lønne kongefamilien som berre står oppå balkongen å vinker er no bare veggpryd som NaNaNa sei og visst folk i verden ville ha tatt livet av dei hadde dei klart det så proffessjonelle folk er og med tanke på martha da og dinna løgnaktige Engle-skolen som snylter troende ærlige personer til å tro dei har ei viss makt og må betale 25.000 for å vær medlem og visst folk blir misfornøyde får dei ikkje igjen pengene det blir jo feil og ingen kan gjer en dritt pga dei er beskytta av staten og politiet. vi har pr i dag tempelridderene og den slags dritt og kem du tror som er medlem og styrer kongefamilien,og folk med stor makt er med og skal prøve å forandre framtiden til folk...

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 00:17 
Oldschool punk
Oldschool punk

sukk.
alternativet er altså republikk med en annen styringsform og samme "pengesløseri" som du kaller det, mulig enda mer.
alternativet til det er noe annet enn demokrati
hva vil du egentlig? Bortsett fra å syte og lage og komme med masse påstander og beløper? Såvidt jeg vet er apanasjen til kongefamilien hemmelig.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 00:20 
Oldschool punk
Oldschool punk

jeg tok feil

Wikipedia:
I Norge får både kong Harald og dronning Sonja apanasje. For 2007 er den 7,9 millioner kroner for kongeparet, mens kronprins Haakon og kronprinsesse Mette-Marit får 5,9 millioner. Dette skal dekke deres personlige utgifter i forbindelse med offisielle oppgaver og ordinært vedlikehold av eiendommene deres. Til å drifte hoffet kommer andre midler. Apanasjen er ikke regnskapspliktig.

Da kronprins Haakon og prinsesse Märtha Louise var ugifte, fikk de svært lav apanasje. Prinsesse Märtha Louise sa fra seg apanasjen da hun giftet seg med Ari Behn. Hun valgte å leve av sin egen inntekt.

Så "milliardene" til Kjipter er litt skivebom kan man si

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 02:32 
Oldschool punk
Oldschool punk

Det blir jo milliard ettehvert med så mye dei tjener ..men uansett jeg syns kongefamilier er berre en veggpryd og skyte skiver for sinnsforvirra personer...

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 08:40 
Respected punk
Respected punk

Lønnen til mora mi blir også en milliard om et par tiår, det betyr ikke at hun er rik(jeg vet jeg har nevnt at hun er lege, men vi har også familie i utlandet som lever fett av hennes lønn).

Profile E-mail  

PostPosted: 25 May 2010, 14:25 
Oldschool punk
Oldschool punk

Nei selfølgelig blir man ikkje rik om man tjene 1 milliard på et 10 år mens kongen tjener over en milliard berre på ei lita stund... tvila på det tar 1 år før han har 1 mrd.. leger tjener ganske fett ikkje alle men stortsett dei i norge og mange andre land og utdanningen er hard og vansklig og tar tid...

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 18:33 
Punk
Punk

Hvorfor må man ha konge eller president?
Vet dere noe, det er bullshit!
Man trenger ikke det! Vi kan godt ha et demokrati uten en konge, eller isåfall, hva med en folkevalgt konge? For å understreke demokratiet liksom :roll:
Det finnes mange måter å organisere et samfunn på. Med eller uten konge. Demokratiet hadde ikke blitt forandret hvis kongen forsvant, tro meg. Alternativene er ikke enten konge og demokrati, eller president og republikk. Folk må jo ha bedre fantasi enn det. HALLO!? Hva gjør kongen for demokratiet? INGENTING!!!

Peace and punk!

Profile E-mail  

PostPosted: 25 May 2010, 18:48 
Oldschool punk
Oldschool punk

Heilt enig med deg The Beast..Einaste problemet det koster flesk med beskyttelse av kongefamilien og presidenten og tenk feks når Obama besøkte oslo kosta no faen meg 100.000.000 i beskyttelse berre fordi en jævla president skal besøke et land.. syns det er heilt på tryne..

Profile  

Search for:
New Topic Post Reply  [ 65 posts ]  Go to page
1, 2, 3
 >> Next 

All times are UTC + 1 hour