|
Skrukken
|
Posted: 11 Aug 2010, 16:05 |
|
 |
| Android |
|
|
|
|
Det er vanskelig å ikke nevne de legendariske banda Bannlyst, Svart Framtid, Kafka Prosess, Stengte Dører, So Much Hate, Drunk, Kort Prosess. Hvis du liker f.eks. amerikanske Fugazi og gamle Dischord band, så bør du høre Life... but how to live it? disse banda er mer hardcore da, hvis man skal pirke. Hvis du er ute etter den første norske punken bør du sjekke ut samle cd'ene Anarki & Kaos. Også burde du høre Wannskrækk (dum dum boys). Hvis du kan like litt ny-wave må du høre Kjøtt. Hvis du liker Oi! må du høre The Whalers, Fuck Ups var også ganske kuule. Hvis du vil ha noe nytt, så syns jeg ikke det er mye bra nytt for tida, men vi har jo Danger!man. Er mange av de samme bandmedlemmene som går igjen i disse banda.
Ellers er punken i dag (desverre) stort sett veldig brutal, mye crust, grind og d-beat greier, jeg vet ikke hva du liker.
jeg har helt sikkert glemt noen band, men dette er vel en grei start
Det var så mange kaker at jeg faen meg måtte spy<3 mosselukta stinker som faen, Fotball oi! vi digger hele da'n!
|
|
| Top |
|
 |
Skrukken
|
Posted: 11 Aug 2010, 21:57 |
|
 |
| Android |
|
|
|
|
vel, de har en cdr som kom i fjor som heter Gutta fra 80 åra, hvis du er villig til å kjøpe en brent cd. + at de er på noen andre samle cd'er. er bare å google 'de sjenerte diskografi'
Det var så mange kaker at jeg faen meg måtte spy<3 mosselukta stinker som faen, Fotball oi! vi digger hele da'n!
|
|
| Top |
|
 |
ulogisk
|
Posted: 19 Aug 2010, 15:22 |
|
 |
| Respected punk |
 |
|
|
|
zzz om du vil ha noe norsk pønk nå, så har jeg lasted opp noe til deg: V/A - anarki og kaos ('79-'81), bloodstains across norway, ja vi elsker dette landet (1984), lov og orden kasette (1986) og tjernobilly boogie LP(1987): http://www.sendspace.com/file/l4e239agnor wat, akutt innleggelse: http://www.sendspace.com/file/ofkjzdsi ifra om du har behov for mere så fikser jeg noe
|
|
| Top |
|
 |
Ulrik
|
Posted: 13 Oct 2010, 03:20 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
I tillegg til de banda som allerede er nevnt, anbefales Sylling/Oslobandet Feber som tidlig på 80-tallet ga ut en 7" med fire knallbra låter som er typiske norskpønk  Har skiva, men siden jeg ikke er noe teknisk geni, er det et laaangt prosjekt å få digitalisert låtene og lagt de på nett 
|
|
| Top |
|
 |
Deniro
|
Posted: 13 Oct 2010, 19:23 |
|
 |
| Punk |
 |
|
|
|
Ulrik wrote: I tillegg til de banda som allerede er nevnt, anbefales Sylling/Oslobandet Feber som tidlig på 80-tallet ga ut en 7" med fire knallbra låter som er typiske norskpønk  Har skiva, men siden jeg ikke er noe teknisk geni, er det et laaangt prosjekt å få digitalisert låtene og lagt de på nett  er de på youtube eller spotify ellernoe? forresten har du dritkult navn 
|
|
| Top |
|
 |
Ulrik
|
Posted: 15 Oct 2010, 12:19 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
Beklager folkens, men jeg har de på 7" og ellers veit jeg ikke hvor det går ann å få hørt Feber. Fikk singelen gjennom en kamerat av meg som er fetter til en av gutta i bandet. Husker også at en av de andre i bandet spilte i en norsk film på 80-tallet. Filmen hadla om dønkere og okkupanter og trur han fra Feber ble kalt Æljen. Skal se om jeg får digitalisert låtene, men lover ikke noe 
|
|
| Top |
|
 |
Skrukken
|
Posted: 15 Oct 2010, 15:30 |
|
 |
| Android |
|
|
|
|
Feber har en låt fra den skiva på anarki & kaos 2, men dere har vel ikke giddet å sjekke ut de utgivelsene, så da kan dere ha det så godt
|
|
| Top |
|
 |
Ulrik
|
Posted: 16 Oct 2010, 10:59 |
|
| Roadie |
 |
|
|
|
Flott! Litt O T på et pønkerforum, men husker noen her Svein Jakobsen/Svart Klovn og hvordan det gikk med han? Husker singelen Sensation Boy. Beranek lovte meg et ex for noen år siden. Han var sikker på at han hadde flere av den, men det har han nok glemt 
|
|
| Top |
|
 |
|
|