|
| Author |
Message |
xKATOLIKENx
|
Posted: 08 Apr 2010, 18:26 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
|
Jag har tänkt länge och jag tror mig ha kommit fram till den positionen att vi bör införa alkoholförbud, det vill säga en lagstiftning mot alkohol i alla dess former.
Vi har ett narkotikaförbud i de flesta länder, inte för att komma åt brukarna, utan för att komma åt missbrukarna. Klarar man bara av narkotikan själv, till fest, osv, så är man inget samhällsproblem, men problemet kommer när man tar narkotika på jobbet, när man måste fixa pengar till narkotikan, etc.
Allt som kan sägas om narkotikan kan också sägas om alkohol, det hände flera gånger när jag fortfarande drack (6 år utan nu) att jag var full på jobbet.
Lägg sedan till alla skadeverkningar som alkoholberoende för med sig.
Det finns ingen anledning till att en drog så farlig som alkohol får fortsätta vara laglig. Det finns egentligen fler orsaker till varför vi bör ha alkoholförbud än narkotikaförbud och anledningen till det är att alkohol är socialt accepterat. Folk skulle rycka på ögonbrynen åt nån som tar heroin på en julfest, men vem bryr sig om någon tar en julesnaps?
Nej, alkoholförbud nu!
http://ekevalla.wordpress.com/ - Blogg om fotball og fotball oi! http://ekevalla.blogspot.com/ - Arkivet http://www.myspace.com/vfebloggzine - VfE på majsbajs http://oftbblog.wordpress.com/ - Blogg på engelsk
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 08 Apr 2010, 18:51 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
jeg drikker kanskje to ganger i året eller noe. det er sikkert litt leit at jeg er den eneste som svarer, men i så fall bør vel all tobakk og koffein være forbudt også?
jeg tror alle har et dødsønske innerst inne, kanskje man bare skal la dem lide i fred:p
Last edited by Cipther on 20 Nov 2010, 18:07, edited 1 time in total.
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 10 Apr 2010, 11:38 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
heltgeit wrote: Ja, til legalisering av narkotika - ja, til retten å bestemme over egen kropp og helse! Det ville vært en verdensomspennende selvmordsaksjon. Det er visse ting det er best at vi ulovliggjør, sånn med tanke på at 99 prosent av verdens befolkning ikke vet sitt eget beste. Det ville gjort det lettere for junkiene om det var lovlig, men de utgjør et veldig liten prosentdel av befolkningen, og i følge norges lover er det majoriteten som bestemmer. Det er flertallstyranniet. DET ER SÅ JÆVLIG I NORGE AZZ FY FAEN 
|
|
| Top |
|
 |
heltgeit
|
Posted: 10 Apr 2010, 11:43 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
Fyfaen det er lite spnennende og morsomt å dope seg om man plutselig får kjøpt speed på apoteket ass ..... EDIT;; klut wrote: heltgeit wrote: Ja, til legalisering av narkotika - ja, til retten å bestemme over egen kropp og helse! Det ville vært en verdensomspennende selvmordsaksjon. : Det hadde egentlig ikke gjort meg særlig mye ... Natural selection! (Hørtes jeg ut som en mer grammatisk korrekt kjipter nå? : ))
kjekt å ha
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 10 Apr 2010, 11:51 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
haha, det var uventet vri. jeg satt og trodde du av en eller annen grunn hadde begynt å bry deg om alle sammen. machiavelli ville vært stolt av deg^^
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 10 Apr 2010, 13:36 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Firenze har jeg aldri vært i. Hadde aldri hørt om ham jeg heller, ikke før et par uker siden i hvert fall.
Neinei, det var jo noe lignende jeg prøvde å si. Haha.
|
|
| Top |
|
 |
Gordon
|
Posted: 10 Apr 2010, 23:58 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
Joined: 09 Mar 2007, 22:48 Posts: 2076 Location: Oslo, Prinsdal
|
|
|
heltgeit wrote: Ja, til legalisering av narkotika - ja, til retten å bestemme over egen kropp og helse! hearhear! Det har jo blitt prøvd tidligere med alkoholforbud i Norge. Det samme skjedde som det som skjer hver gang konservatismen får råde; det blir skapt et svart marked der man ikke har no kontroll på smugling, kjøp og salg av hjemmebrent, at all (blir jo til hjemmebrent siden det er enklere)
I'm of legal age for whiskey, voting and loving. Now the next election is two years away, and my love life ain't getting much better, so how about some of that one-hundred-percent!
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 11 Apr 2010, 15:36 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
edit: asrfhhhhdggfutui
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 11:49 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
haha, "alkhol". jeg så det ikke før nå, hadde det ikke vært for at det er cipther som skrev det, hadde det vært litt søtt.
|
|
| Top |
|
 |
xKATOLIKENx
|
Posted: 14 Apr 2010, 16:35 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
Gordon wrote: heltgeit wrote: Ja, til legalisering av narkotika - ja, til retten å bestemme over egen kropp og helse! hearhear! Det har jo blitt prøvd tidligere med alkoholforbud i Norge. Det samme skjedde som det som skjer hver gang konservatismen får råde; det blir skapt et svart marked der man ikke har no kontroll på smugling, kjøp og salg av hjemmebrent, at all (blir jo til hjemmebrent siden det er enklere) Visste inte att Norge hade alkoholförbud och det är mest Sverige jag snackar om, för jag är svensk och inte norrman och ni får lov att vara herrar i eget hus. Jag förstår inte ditt argument. Det mördas trots att det finns förbud mot att ta en annan människas liv. Det är ingen som tror att mördare kommer att sluta mörda bara för att lagen finns, men det markerar vad samhället tycker om sånt och får, förhoppningsvis, folk att tänka två ggr innan de begår en sådan antisocial handling. Abortlagstiftningen (sorry, Balle) är ett bra exempel. Nu för tiden så dör över hundra ofödda om dagen i Sverige genom abort. Vi har nämligen laglig abort i Sverige och argumentationen för det var att kvinnor skulle genomföra bakgateaborter om de inte fick laglig rätt till abort, men jag tror inte att det skedde över 100 olagliga aborter om dagen innan lagstiftningen. Den lagliga rätten att ta en annan människas liv har med största säkerhet bidragit till att tjejer använder abort som ett preventivmedel (något som inte bara tar en annan människas liv, utan som också sätter djupa ärr i själen på tjejerna). Skulle vi legalisera narkotika skulle vi förmodligen få en "aborteffekt". Förbjuder vi alkohol, så kommer folk förhoppningsvis att ta samhällets hint utan att det stoppar hembränneriet eller smugglingen helt.
http://ekevalla.wordpress.com/ - Blogg om fotball og fotball oi! http://ekevalla.blogspot.com/ - Arkivet http://www.myspace.com/vfebloggzine - VfE på majsbajs http://oftbblog.wordpress.com/ - Blogg på engelsk
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 17:07 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Det er ikke bare så vi ikke skal abortere svart, det er å kunne bestemme over egen seksualitet og fremtid. Og jeg vet det strider mot alt du tror på men når et barn er under utvikling og fortsatt et embryo, kunne det vært en rotte eller en gris for den saks skyld. Det er ikke noe levedyktig.
Og det er ikke greit å bruke det som prevensjon, men det er bedre enn å få en haug med tenåringsmødre, som om vi ikke har nok allerede. Ingen vet hva de egentlig vil når de seksten, selv om de er over seksuell lavalder.
Det er verken greit å forby noe som er skadelig, eller å gjøre det helt lovling.
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 17:34 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Men det hjelper jo ikke det faktum at barn ikke kan ta seg av barn. Et sovende menneske er fortsatt et levedyktig et, og man kan ikke sammenligne et fullt utviklet hjernedødt menneske med et embryo i en sekstenårings mage. Du kan ikke ta ut embryoet og forvente at det fungerer slikt en levende organisme gjør i vår atmosfære.
Så det er ikke intelligens det går på, ikke for min del i hvert fall.
|
|
| Top |
|
 |
xKATOLIKENx
|
Posted: 14 Apr 2010, 17:38 |
|
 |
| Oldschool punk |
 |
|
|
|
|
Men vissa mongoloider, handikappade och sovande människor kan väl heller inte ta hand om sig själva?
Om din mamma ligger och sover och cipther kommer in och skall döda alla antisemiter, väcker inte du din mamma då, eller låter du cipther döda henne i sömnen, eftersom hon inte kan ta vara på sig själv som sovande (sen må hon, och det tvivlar jag inte på, vara hur intelligent som helst när hon är vaken)?
Abort är, för mig, mord, därför att det är att ta en annan människas liv. Det faktum att barnet är beroende av sin mamma för sin överlevnad gör det bara ännu ondare att döda det.
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 18:26 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Og hvis noen blir voldtatt da? Jeg ville ikke nølt med å ta abort en gang om det haddde skjedd.
Haha, det hadde ikke vært et problem. Jeg tror neppe hun regner seg selv som antisemitt, det går mest på den greia om at "jøder er gjerrige".
Du misforstår, et menneske er ikke født slik det blir når hjernen er fullt utviklet, eller i det minste under utvikling. Mønsteret nervecellene i hjernen din har utvikler seg etter dine erfaringer, og de igjen avhenger av miljø og arv(blant annet). Det er det som gjør deg unik. Det skal mye til for å oppleve akkurat det samme som en annen, i akkurat samme miljø. Jeg sier ikke det gir oss rett til å drepe et barn i toårsalderen fordi dets hjerne ikke er fullt utviklet, for det barnet er allerede født. Det er ikke et liv når det er i en fase med så lav hjernefunksjon at det ikke kunne overlevd om du tok det ut. Det er i det minste ikke slik jeg ser på det.
Hvorvidt mongoloide eller hjernedøde fungerer som oss, sett bort fra de helt basiske hjernefunksjonene(som de har en tydelig mangel på), vet vi ikke. Vi vet ikke nok om hjernen til å kunne si hva som skjer når et menneske er ute av stand til å kommunisere slik vi gjør, men vi vet nok til å kunne si at et embryo ikke er et menneske(enda).
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 18:36 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Det er noe helt annet! Men uansett, poenget med likestilling er å kunne velge, jeg vil kunne velge å abortere et barn om jeg skulle bli voldtatt. Jeg har ikke lyst på barn, jeg klarer såvidt å ta meg av kjæledyr. Jeg takler det ikke :P Det at jeg er jente betyr ikke automatisk at jeg kan ta meg av barn heller.
Det er lett for deg å si, det er ikke du som sitter igjen med ungen:p
|
|
| Top |
|
 |
klut
|
Posted: 14 Apr 2010, 18:54 |
|
| Respected punk |
 |
|
|
|
|
Hadde noen klart en moralsk opprustning over hele verden, hadde vi ikke trengt en lov mot det i det hele tatt. Da hadde folk hatt nok vett til å unngå uønsket graviditet, være det gjennom voldtekt eller bare ved "uhell".
Jeg skjønner at du hadde blitt sint, jeg kan tenke det er vanskelig å komme til et kompromiss når noe sånt skjer. Haha.
Og hele fødeprossessen? Den er veldig avskrekkende den også. Jeg syns det er feigt å adoptere bort et barn når det først er født, med mindre man er lutfattig, eller døende(o.l.). Sjansen for at barnet vil se deg, og sjansen for at du får dårlig samvittighet og angrer på adopsjonen fordi det er forventet av deg å ta deg av barn du har født, er for stor til at jeg ville tatt den risken selv. Det er jo som å stemple seg selv som en uansvarlig drittunge, noe jeg trolig også er, bare la meg leve i fornektelsen uansett.
|
|
| Top |
|
 |
|
|